August (Fun) Events

by - August 26, 2018


(D + 9) Happy 73rd Anniv of Indonesia's Independence Day. And happy birthday for me!! hehe😁. Honestly, I had a lot of activities lately. This morning, I just celebrated Independence Day in my village. A few days earlier I also celebrated it at my new school, SMAN 8 Malang. And right on August 17 we all attended the ceremony at school. Plus there was Eid al-Adha last Wednesday.





My mom took me to Pizza Hut with my nephews right after the ceremony.

The day before independence day, on August 16, there was an event at my school, it called 'Bhaskara Nation', to commemorate independence too. There were lots of competitions, such as tug of war, water transfer, and many others.








I wasn't looking at the camera lol 😂








In my village there were also many competitions, but unfortunately I couldn't participate. I just joined the bazaar, a kind of buying and selling. 







It was fun because I celebrated independence day and my birthday all at once in my high school (fyi, I'm back to being a junior again😜). I also have some new friends there, so it's more exciting. Can't wait for the next year celebratrion!❤

///

D+9) Selamat hari kemerdekaan Indonesia yang ke 73. Dan selamat ulang tahun untuk aku!! hehe😁. Aku punya banyak banget kegiatan akhir akhir ini. Tadi pagi, aku barusan memperingati hari kemerdekaan di kampungku. Beberapa hari sebelumnya aku juga memperingatinya di sekolah(baru)ku, SMAN 8 Malang. Dan tepat 17 Agustus kami semua mengikuti upacara di sekolah. Ditambah ada Idul Adha hari Rabu kemarin.

Sehari sebelum hari kemerdekaan, tanggal 16 Agustus, di sekolahku ada acara namanya Bhaskara Nation, untuk memperingati kemerdekaan juga. Ada banyak banget lomba-lomba, mulai dari tarik tambang, transfer air, buah koin, dan masih banyak lainnya.

Di kampungku juga ada banyak perlombaan, tapi sayangnya aku ga bisa ikut berpartisipasi. Aku cuma ikut bazar, semacam jual beli gitu.

Seru banget karena aku memperingati hari kemerdekaan sekaligus hari ulang tahunku di SMA yang baru aja aku masuki ini (fyi, aku balik jadi junior lagi😜). Aku juga cukup dapat banyak teman disini, jadi lebih seru. Ga sabar untuk nunggu perayaan tahun depan!❤

You May Also Like

2 comments

  1. Happy B'day Nay...barakallah fii umrik������❤❤❤❤❤

    ReplyDelete
  2. Aameen.. thank you💜

    ReplyDelete